Het klaslokaal als drukkerij

Tot 20 kinderen 1 uur, meer dan 20 kinderen 1.5 uur (max 1 klas per workshop)
De kinderen maken een stempel van reliëf behang en drukken deze af met de meegebrachte drukpers. Als onderwerp kan gedacht worden aan een landschap, een stilleven, een portret of we kunnen aansluiten bij een thema van school.

Workshop Loopen

Een looper (spreek uit als loeper) is een digitaal apparaat waarmee je geluiden kunt opnemen, van stemmen tot muziekinstrumenten. Wat je opneemt blijft zich vervolgens herhalen. Daar overheen kun je weer opnieuw geluiden opnemen, bijvoorbeeld beatboxen en het nabootsen van andere instrumenten. Op die manier ontstaan bijzondere muziekstukken. De stem is ons enige echt eigen […]

Het Pratende Toverboekje

Het Pratende Toverboekje is een theatervoorstelling voor kinderen tussen de 4 en 8 jaar oud. In een heel gewoon dorp, staat een heel gewoon huis. En in dat hele gewone huis, woont een heel gewoon gezin. Een heel gewoon meisje met twee hele gewone ouders. Dit verhaal gaat over dat hele gewone meisje. Nou ja, […]

Songwriting

1,5 lesuur
Door middel van handige tips en tricks maak je een start als songwriter. Je leert je eerste idee uit te werken tot een volwaardige tekst. Het schrijven van een eigen tekst aan de hand van je gevoel en ideeën draagt bij aan zelfontplooiing en -ontwikkeling van leerlingen. Samenwerken aan een tekst om een maatschappelijke kwestie […]

Theaterworkshop (emoties)

60 minuten
Deze workshop is gebaseerd op het prentenboek ‘De dag dat aap woedend was’ van Lucia Scuderi. Frieda (vakdocent theater) bespreekt met de kinderen wat emoties zijn en hoe je die kunt uitbeelden met behulp van gezichtsuitdrukkingen, lichaamstaal en stemgebruik. Tijdens deze workshop ervaren de kinderen wat toneelspelen is, maken ze veel plezier met elkaar en […]

Museumtour

Ga mee naar een aantal musea en maak kennis met beeldende kunst en de musea en zie wat zij te bieden hebben voor het onderwijs ( en geniet ondertussen zelf van alle kunst) Woensdag 6 september 2023 – 15.00 – 17.00 uur Rien Poortvlietmuseum Woensdag 15 november 2023 – 14.30 – 16.30 uur Depot Rotterdam […]

Speciaal aanbod Filosoferen en burgerschap

Filosoferen staat steeds meer in de belangstelling van basisscholen vanwege vele opbrengsten op het gebied van denk- en leervaardigheden en persoonlijke en sociale ontwikkeling. Al snel rijst dan de vraag welke plek het filosoferen in het curriculum van de school kan innemen. FILOSOFEREN OP SCHOOL biedt verschillende manieren en leerlijnen voor integratie in het curriculum, […]

Spelen met licht

1 uur
In deze fotografieworkshop leer je meer over licht en lichtval. De leerlingen gaan praktisch aan de slag met portretfotografie, gebruik makend van de camera op mobiele telefoons en hulpmiddelen uit de fotostudio.

Peuter- en kleuterdans op maat

Peuters en kleuters vinden het heerlijk om te kunnen bewegen en zijn van nature constant in beweging. Door veel te bewegen, ontwikkelen ze zich beter. Ze zijn fitter, gezonder en blijer. Daarom bieden wij workshops en lessen aan op de kinderopvang en in het basisonderwijs. Tijdens de lessen kan er gewerkt worden in het thema waar de peuters/kleuters mee […]

Taaldans

Jonge kinderen zijn in essentie beweging. Beweging, met name dans, biedt volgens wetenschappelijk onderzoek onnoemelijk veel voordelen. Zowel voor de kinderen als voor de jonge-kindprofessionals zelf. Tijdens zijn juni lezing “Actieve kinderen zijn blije kinderen” in Amsterdam, haalde Beweegprofessor Scherder verschillende wetenschappelijke onderzoeken aan. “Veel mensen weten niet dat je tijdens het bewegen ook aan […]

Dieren in de jungle

De helft van de groep schildert onder begeleiding van Sandra een jungle. Er is aandacht voor kleuren mengen, licht/donker, veraf/dichtbij, groot/klein. De andere helft maakt onder begeleiding van Ginny een dierenstempel van reliëf behang en drukt deze af met de meegebrachte drukpers. Daarna worden de groepen gewisseld. Als afsluiting worden de afdrukken en stempels op […]

404

PAGE NOT FOUND
The page requested couldn't be found. This could be a spelling error in the URL or a removed page.