Plons

Over een kleine kikker, die dapper genoeg is om haar hoofd boven water te steken. Kikker Kiki wordt geboren wordt als klein kikkervisje. Langzaam ontdekt Kiki de wereld om haar heen en raakt verwonderd door de schoonheid van de vijver. Een grote vis lijkt even heel gevaarlijk, maar blijkt haar te kunnen helpen. Kiki ziet […]

Meneer B. vliegt naar de maan

Van jongs af droomt Meneer B. van een reis naar de maan. Hij fantaseert met zijn modelbouwraket hoe dat zou gaan: Het aftellen, het opstijgen naar de ruimte en het landen op de maan. Om dan onder het genot van een heerlijke maanbanaan en een sterrenstofcocktail op het maanzandstrand te kijken naar de ondergaande aarde! […]

Een thuis voor muis

Boem! Muis landt met een plof op een plank midden in de boekenkast. Hij is niet zomaar een muis, vindt hij zelf, maar een muis van de bovenste plank. Een muis die samen met zijn nieuwe vrienden reist door alle elementen, aarde, lucht, water en vuur, op zoek naar zijn huis. Prachtig poppenspel van Poppentheater […]

De boekeling

Mevrouw Boekeling is gek is op boeken. Ze heeft een bijzondere stapel boeken, die ze met alle kinderen wil delen. Geen boek is hetzelfde. In haar handen komen de boeken tot leven. Ze veranderen in een auto, een trein, in een appel of een zee vol vissen. Maar er zijn ook eigenwijze boeken die dansen, […]

Kunstenaar in de klas

60 minuten
Kan je een echte kunstenaar herkennen? Loopt hij heel de dag met een penseel en schilderdoek in zijn handen. En wat is trouwens het verschil tussen een penseel en een kwast? Wat heb je allemaal nodig om een kunstwerk te maken? De workshop/kunstles begint met een korte introductie, Steve vertelt iets over zijn beroep als […]

Van prentenboek naar theater

45-60 minuten per les
Van prentenboek naar theater kan als losse gastles (workshop) gegeven worden. Het is ook mogelijk om er een lessenserie van te maken, waarbij de leerkracht door de vakdocent wordt gecoacht om zelf van prentenboek naar theater te komen met de klas. Ieder schooljaar staat er een nieuw prentenboek centraal. De vakdocent bouwt hier een dramales […]

Meespeeltheater ‘Eens was er…’

45 minuten
‘Eens was er’ is een interactieve voorstelling waarin bekende verhaallijnen en archetypen worden gehusseld en verdraaid tot een heerlijke hutspot van sprookjes. De voorstelling is gemaakt rondom de thema’s: sprookjes, tegenstellingen en vooroordelen. De kinderen krijgen een eigen rol in het verhaal en spelen stukjes mee. Ze beleven het verhaal zowel actief als receptief. Jullie […]

Van poëzie naar theater

45-60 minuten per les
Van poëzie naar theater kan als losse gastles (workshop) gegeven worden. Het is ook mogelijk om er een lessenserie van te maken, waarbij de leerkracht door de vakdocent wordt gecoacht om zelf van poëzie naar theater te komen met de klas. Ieder schooljaar staat er een nieuwe gedichtenbundel centraal. De vakdocent bouwt hier een theaterles […]

Van papier naar performance

60-90 minuten per les
Van papier naar performance kan als losse gastles (workshop) gegeven worden. Het is ook mogelijk om er een lessenserie van te maken, waarbij de leerkracht door de vakdocent wordt gecoacht om zelf van papier (boek/script) naar performance (vormgegeven scène voor publiek) te komen met de klas. Ieder schooljaar staat er een nieuwe theatertekst centraal. De […]
Contact Info
Telefoon: 06 - 211 54 900
ZangExpress
Muziek

ZangExpress is een complete digitale muziekmethode met de leukste liedjes en lessen voor groep 1 t/m 8. Door middel van energieke trainingen krijgt iedere leerkracht het vertrouwen en de tools om direct in de klas aan de slag te gaan met muziek. ZangExpress ontwikkelt al 10 jaar lesmateriaal in samenspraak met het onderwijs

In de huidige maatschappij, waarin technologie zich in een hoog tempo ontwikkelt en we daar met zijn allen enthousiast gebruik van maken, is soms weinig tijd om ergens bij stil te blijven staan. We zijn gewend geraakt aan snelle antwoorden. Terwijl het juist heel prettig is als er af en toe een pas op de plaats kan worden gemaakt. Muziek maken helpt daarbij. Ieder creatief proces, van het je eigen maken van een vaardigheid (een liedje leren zingen of spelen) tot het zelf creëren van iets nieuws vraagt om tijd. Je moet iets vaker oefenen totdat je het echt kunt.

Tijd voor het aanboren van je eigen bron, om te onderzoeken, te ontdekken, te vertragen, maar ook om connectie maken met jezelf en je omgeving. Dankzij muziek ontstaat er ruimte voor verbinding en creativiteit. Muziek zit in je lijf en begint met zingen, met de stem als instrument dat iedereen bij zich heeft.

Het onderwijs is veelal gericht op de cognitieve ontwikkeling. Muziek heeft als bijzondere eigenschap dat het een connectie maakt tussen de emotionele, cognitieve en creatieve ontwikkeling. Tussen mensen. Het is als water dat overal tussendoor stroomt en alles met elkaar verbindt.

 

Iedereen kan zingen! Iedereen heeft een instrument waarmee hij zich kan en mag uitdrukken. Lachen, huilen, zingen. Ademhalen.